Med en forventet rekordhøy reiseaktivitet i sommer, introduserer Norwegian nye selvbetjente løsninger på et rekordstort antall europeiske flyplasser. Målet er å effektivisere innsjekkings- og bagasjehåndteringsprosessen og redusere ventetiden for de rundt syv millioner passasjerene som forventes å fly med selskapet i høysesongen.
Fra flyplasser som Nice, Wien, Vilnius, Tallinn og Manchester kan passasjerer nå benytte seg av selvbetjente innsjekkingskiosker og enklere bagasjeinnlevering. Dette skal bidra til en smidigere reiseopplevelse, spesielt i de travleste periodene.
«I sommer vil innsjekking og bagasjeinnlevering gå raskere og mer effektivt på langt flere flyplasser enn tidligere,» sier Magnus Thome Maursund, kommersiell direktør i Norwegian. «Kunder som reiser fra blant annet Nice, Wien, Vilnius, Tallin og Manchester, kan nå bruke innsjekkingskiosker og levere bagasje selv uten å stå i lange køer.»
Norwegian rapporterer en økende etterspørsel fra kundene om å selv kunne styre reisen sin ved hjelp av teknologi. Dette omfatter alt fra bestilling og innsjekking til kjøp av tilleggstjenester og utskrift av bagasjelapper. Som respons på dette har flyselskapet det siste året samarbeidet tett med flere flyplasser i sitt rutenettverk for å implementere mer automatiserte og brukervennlige løsninger.
Utvidet nettverk for selvbetjening:
Norwegian har nå utvidet tilbudet om selvbetjente bag-drop-skranker til å omfatte hele 39 flyplasser, inkludert store knutepunkter som Amsterdam, Stockholm, Berlin, København, Oslo, London Gatwick og Manchester, i tillegg til flere norske destinasjoner som Ålesund, Bergen, Stavanger og Tromsø.
Selvbetjente innsjekkingskiosker er tilgjengelige på et enda bredere utvalg av flyplasser, med totalt 58 destinasjoner i Europa, inkludert nye ruter som Istanbul.
Disse investeringene i teknologi og infrastruktur understreker Norwegians fokus på kundereisen og målet om å tilby en effektiv og moderne reiseopplevelse, spesielt viktig i forkant av en travel sommersesong.
